Jaki papier zakupić? Firmowy lub artystyczny – zobacz różnice

Dbająca o własny wizerunek w oczach kontrahentów firma, bez jakichkolwiek zahamowań powinna odpowiednio znaczącą wagę przykładać o połączonych z nim zagadnień. Są to w szczególe, zdawałoby się, drobiazgi, jakie jednakże znamiennie wpływają na to, jak postrzegają nas konsumenci i współpracownicy. Jedną z takich rzeczy z całą pewnością jest papier firmowy, czyli specjalnie zaprojektowane arkusze, na jakich drukowane są wszystkie informacje oraz korespondencja firmowa, a też faktury oraz inne tego rodzaju dokumenty.

Jakim sposobem każdy pewnie się domyśla, główną cechą wyśmienitego papieru firmowego jest estetyka jego projektu i wykonania – musi on być nie tylko charakterystyczny oraz nie dający się pomylić z żadną inną firmą, jednakowoż również ładny, miły dla oka oraz nienarzucający się. Projektując papier firmowy należy też pamiętać, by zostawić wymaganą ilość wolnego miejsca, na jakie będzie można umieszczać treść wszystkich firmowych dokumentów – nigdy nie może być jej za mało.

Niezmiernie istotna jest także kolorystyka, utrzymana w stonowanej, nierażącej oczy tonacji – wypróbuj papier kolorowy. Żyjemy w czasach, w których stopniowo maleje rola druku oraz wszystkich przygotowywanych w ten sposób dokumentów, które zastępują powoli różnorodnego typu elektroniczne faktury i korespondencja odbywana drogą mailową. Wydawać by się zdołało, iż papier firmowy powinien w takiej sytuacji tracić na znaczeniu, jednak z całą pewnością tak nie jest – wciąż jest on używany i żadna korporacja, której zależy na tym, żeby jej konsumenci postrzegali ją jako fachową nie powinna lekceważyć tego tematu.

Na pewno niezwykle znaczący jest projekt papieru firmowego, który zezwoli kontrahentom natychmiast rozpoznać, że dany dokument pochodzi właśnie z naszej firmy – bez jakichkolwiek zahamowań powinno znaleźć się tak logo naszego przedsiębiorstwa, zwięzłe hasło promocyjne i dane kontaktowe. Należy też pamiętać, iż papier formowy powinien być utrzymany w nienarzucającej się kolorystyce, zezwalającej oczom skoncentrować się na treści dokumentów, których jest nośnikiem – wyraziste kolory dopuszczalne są tylko w owym czasie, kiedy tak właściwie którąś z wiadomości wypada w pewien sposób naświetlić.